14 grudnia

Pierożki a'la chinkali

Za ten przepis zabierałam się dosyć długo, 
ale w końcu postanowiłam go przetestować na własnym (i nie tylko) żołądku :)
Proponowane przeze mnie dzisiaj danie to pierożki z mięsem i przyprawami,
w których po ugotowaniu wytrąca się smaczny bulion.
Tradycyjne chinkali (pochodzące z Gruzji) je się rękoma, nadgryza się kawałek,
wypija bulion i zjada smakowitą resztę pierożka.
Cud, miód, malina! :)
Pierożki a'la chinkali - dlaczego "a'la"?
Bo w moich jest wieprzowina i wołowina, a nie baranina
oraz w moich nie ma świeżej kolendry, są tylko jej zmielone ziarna.
Całość jest tak pyszna, że z ogromną przyjemnością przygotuję je jeszcze nie raz!
Z ciastem też nie kombinowałam, przygotowałam takie, które
zawsze używam do pierogów 
- skoro mamy coś sprawdzonego, to po co to zmieniać? ;)
Spróbujcie i koniecznie dajcie znać, jak smakowało! :)



Potrzebujemy (na 20 pierożków):
Ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki wrzątku
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
Farsz:
  • 400 g mięsa mielonego
  • 1/2 szklanki bulionu ( u mnie warzywno-mięsny)
  • 1 duża cebula
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1 łyżeczka ziaren kolendry
  • sól
  • pieprz

Krok po kroku:
  1. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, olej i małym strumieniem wlewamy wrzątek. Chwilę mieszamy łyżką, a następnie ręką zagniatamy ciasto aż będzie elastyczne.
  2. Miskę przykrywamy gorącym talerzem i odkładamy na 15-20 minut.
  3. Mięso przekładamy do miski, a cebulę kroimy w drobną kostkę. Siekamy natkę pietruszki i dodajemy do mięsa. Przyprawiamy solą, świeżo zmielonym pieprzem i utartymi (np. w moździerzu) ziarnami kolendry. Na koniec dolewamy bulion i dokładnie mieszamy, aż mięso wchłonie cały płyn. Odstawiamy na 10-15 minut do lodówki.
  4. Ciasto wałkujemy na grubość 2-3 mm i wykrawamy koła o średnicy 10 cm (ja wykrawałam kubkiem:) ).
  5. Na każde koło nakładamy łyżeczkę farszu i sklejamy brzegi na zakładkę - na kształt sakiewki. Jak składam pierożki pokażę w filmiku poniżej.
  6. Gotowe pierogi gotujemy w osolonym wrzątku przez 5 minut od wypłynięcia.
  7. Pierożki podajemy posypane grubo zmielonym pieprzem, ja dodatkowo polałam je masełkiem.
  8. Smacznego! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger